باتری خودروهای سایپا

باتری سیتروئن c5

باتری سیتروئن c5

مشخصات باتری سیتروئن c5

سیتروئن سی ۵ توسط شرکت سیتروئن در دو نسل، نسل اول بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۷ و نسل دوم بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷ در فرانسه تولید گردید. نسل دوم این خودرو در خط تولید چین و مخصوص بازار چین هنوز در حال تولید است. کیفیت ساخت سیتروئن c5 از همان ابتدا قابل قبول بود و می‌توان آن را با خودروهای ژاپنی و آلمانی نیز مقایسه کرد اما نکته مهم‌تر ایمنی این خودرو است. علاوه بر بدنه مقاوم و شاسی مستحکم که در تصادفات به خوبی در مقابل ضربه‌های شدید مقاومت می‌کنند، تعداد زیادی امکانات امنیتی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. وجود 7 کیسه هوا در این خودرو باعث شده است که سیتروئن c5 هم اکنون نیز جزو امن‌ترین سدانهای میانرده ایران باشد.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

باتری 66 آمپر قالب L3 باتری مناسب سیتروئن c5 است که توسط شرکت سازنده روی آن نصب شده است. باتری 74 آمپر، باتری دیگر این قالب است که بدلیل ابعاد یکسانی که با 66 آمپر دارد، قابل استفاده در این خودرو است. بالاتر بودن آمپراژ باتری 74 آمپر برای خودرو های که دارای تجهیزات برقی اضافه هستند و می خواهند از این تجهیزات در هنگام خاموشی موتور استفاده کنند، مناسب است و باعث کارکرد بهتر خودرو می شود. هرچند باید این نکته را ذکر کنیم که بالا بودن آمپراژ تنها چند دقیقه بیشتر می تواند خودرو را روشن نگاه دارد. باتری های فابریک اصولا طوری طراحی شده اند که می توانند پاسخگوی نیاز خودروی شما باشد پس از این بابت نگرانی نداشته باشید و با خیال آسوده از باتری فابریک خودروی خود استفاده کنید.

همچنین خوب است بدانید که جایگاه باتری سیتروئن و بست آن طوری طراحی و تعبیه شده است که بدون نیاز به تجهیزات و تنها با دست می توان باتری را در آن قرار داد و نصب کرد.

باتری مناسب سیتروئن c5

کارخانه های باتری سازی در ایران باتری های خودرویی را در برند های مختلفی تولید می کنند که هر برند ویژگی خاص خود را دارد و برای نیاز خاصی طراحی شده است. کارخانه سپاهان باتری نیز به عنوان یکی از بهترین کارخانجات باتری سازی در ایران و حتی منطقه خاورمیانه است که باتری های خود را در برند های متفاوتی تولید می کند و جزء بزرگترین صادر کنندگان باتری در ایران است.

از جمله مهمترین برند های باتری سپاهان باتری می توان باتری اوربیتال سیلور، باتری اوربیتال پریمیوم و باتری سوزوکی و باتری EFB را نام برد که مختصری از ویژگی های این باتری ها را ذکر خواهیم کرد.

معرف ترین برند سپاهان باتری، برند سوزوکی است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و زیر نظر کارشناسان شرکت سوزوکی ژاپن تولید شده است. این باتری به دلیل کیفیت بالایی که در ساخت آن به کار گرفته شده است، با نمونه های خارجی، برابری و رقابت می کند. از آنجایی که با نمونه ژاپنی در رقابت است علاوه بر کشور های همسایه، به اروپا نیز صادر می شود. فناوری بکار رفته در این باتری از آخرین دانشی است که در کشور های پیشرفته استفاده می شود و طبق استاندارد های آلمان، انگلیس و استرالیا می باشد.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

باطری اوربیتال سیلور جزو بهترین برندهای باتری ایرانی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. این برند، نشان استاندارد را کسب کرده است و یکی از باتری های خوب برای استفاده در خودروی شما می باشد. باتری اوربیتال پریمیوم نیز از محصولات سپاهان باتری با تکنولوژی جدید و کیفیت بالا می باشد. سپاهان باتری با توجه به تامین نیاز برقی خودرو ها و با توجه به افزایش آپشن ها و لوازم برقی زیاد، باتری پریمیوم را با تکنولوژی جدید شبکه صفحات، به صورت پانچ برای رده خودرو های سبک قرار داده است.

باتری efb به معنای باتری شناور پیشرفته است و از نسل جدید باتری الکترولیت مایع است که با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا ساخته شده است. این باتری دارای تعداد بیشتری چرخه شارژ می باشد و در مقابل تخلیه عمیق مقاومت بیشتری دارد. علاوه بر این، با توجه به طول عمر بالاتر این باتری ها، برای خودروهای متداول که دارای مصرف کننده های الکتریکی زیاد و خودروهایی که نیاز به دفعات استارت بالا در طول روز دارند، مناسب هستند.

باتوجه به توضیحات داده شده می توانید باتری مناسب خودروی خود را از میان برند های سپاهان انتخاب نمایید و در صورت نیاز با همکاران واحد فروش ارتباط برقرار کنید.

تست باتری سیتروئن c5

یکی از ساده ترین راه های تست باتری استفاده از ولت متر یا مولتی متر است. برای این کار از یک ولت متر یا مولتی متر دیجیتال و یا آنالوگ استفاده می کنید. خودرو را خاموش کرده و سیم مثبت ولت متر را به پایانه مثبت و سیم منفی را به پایانه منفی وصل می کنیم. اگر ولتاژ باتری شما 12 ولت یا بیشتر باشد نشان از سلامت باتری دارد اما در صورتیکه از مقدار 12 ولت کمتر باشد به این معنی است که باتری ایراد دارد و یا برق دزدی در خودرو اتفاق افتاده است. برق دزدی به این معناست که خودروی شما کاملا خاموش است اما یکی از تجهیزات به صورت آهسته از برق باتری استفاده می کند و شما متوجه آن نمی شوید.

علاوه بر تست باتری با استفاده از ولت متر می توانید در شب بدون روشن کردن موتور تنها سوییچ را بچرخانید و روشنایی چراغ ها را امتحان کنید. اگر در این حالت چراغ ها کم نور باشند یا سو سو بزند به این معناست که باتری در حال اتمام است. این موارد، مواردی است که می توان در خانه و بدون تجهیزات امتحان کرد.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

از آنجایی که باتری خودرو یکی از مهمترین اجزای خودرو برای روشن کردن آن است و درصورت نبود باتری خودروی شما روشن نمی شود، توجه زیادی باید به آن داشت و به صورت مداوم آن را تست کرد. موارد گفته شده مواردی است که توسط خود شما انجام پذیر است اما تست هایی مانند بررسی سطح الکترولیت، محکم بودن سر باتریها، بازدید سالم بودن سیستم شارژ، تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام را باید به دست متخصص بسپارید. تست باتری موجب می شود هنگامی که مشکلی برای خودروی شما پیش می آید شما تشخیص دهید که این مشکل از باتری شماست یا قسمت دیگری از خودرو دچار مشکل شده است و به اینصورت هزینه کمتری شامل حال شما خواهد شد.

نمایندگی سپاهان باتری پیش از تعویض باتری تست باتری و دینام را به صورت رایگان برای شما انجام خواهد داد.

طول عمر باتری سیتروئن c5

در حالت عادی و در شرایط استاندارد طول عمر باتری ها در حدود 3 تا 5 سال است. اما از آنجایی که شرایط همیشه استاندارد نخواهد بود، این مقدار به 2 سال کاهش می یابد. طول عمر باتری علاوه بر کیفیت ساخت آن به مصرف کننده نیز بستگی دارد. عواملی چون آب و هوا، لرزش باتری، استفاده مداوم از سیستم صوتی و GPS در هنگام خاموش بودن موتور و …. باعث کاهش طول عمر باتری ماشین می‌شوند.

گرمای شدید موجب می شود مایع باتری شما زودتر تبخیر شده و باتری نیاز به تعویض پیدا کند. آب و هوای خیلی سرد نیز توان باتری را گرفته و آن را خراب می کند. همچنین هنگام بستن و نصب باتری نیز باید توجه کنیم و باتری را محکم در جایگاهش قرار دهیم تا نوسانات و یا ضربات به باتری آسیب وارد نکند.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

همه افرادی که خودرو دارند حداقل یک‌بار برایشان پیش آمده است که بدون خاموش‌کردن سیستم‌های الکتریکی ماشین، موتور را خاموش کنند. مخصوصا وقتی از کارهای روزانه خسته به خانه برمی‌گردید یا زمان‌هایی که حواستان پرت است، احتمال اینکه یادتان برود چراغ‌های ماشین، سیستم تهویه هوا و سیستم صوتی را خاموش کنید یا صندوق‌عقب را کامل ببندید زیاد است. در این مواقع وقتی ماشین را خاموش می‌کنید و می‌روید، یا تا صبح باتری تخلیه می‌شود یا اینکه ضعیف می‌شود. این موارد عمر باتری را کوتاه می‌کنند.

سولفاته شدن باتری نیز از مواردی است که در طول عمر باتری تاثیر گذار است. هنگامی که یک باتری دچار خوردگی می شود، به زودی خراب خواهد شد. برای افزایش طول عمر باید خوردگی ها را با استفاده از آب جوش تمیز کنید، اینگونه مدت زمان بیشتری می توانید از باتری خود استفاده نمایید. درصورت استاندارد نبودن هر یک از موارد تاثیر گذار، عمر مفید باتری خودروی شما کاهش خواهد یافت.

باتری با کیفیتباتری سیتروئن c5 با کیفیت بالا

گارانتی باتریباتری سیتروئن c5 با گارانتی

ارسال باتری به صورت شبانه روزی در تهرانباتری سیتروئن c5 با ارسال شبانه روزی

خدمات پس از فروش باتریباتری سیتروئن c5 با خدمات پس از فروش

شارژ باتری سیتروئن C5 در زمستان چگونه با مشکل مواجه می شود؟

دمای سرد واکنش درون باتری را کند می کند و عملکرد باتری سیتروئن C5 را با مشکل مواجه میکند. به همین دلیل است که ممکن است احساس کنید باتری شما در زمستان کند می شود. در هوای سرد، راه اندازی موتور خودرو سخت تر می شود زیرا روغن داخل آن سفت شده است، این بدان معناست که باتری سیتروئن C5شما برای انجام این کار به انرژی بیشتر از حالت عادی نیاز دارد.

دینام باتری سیتروئن C5 شما را در حین فعالیت موتور شارژ می کند، اگر مرتباً در مسافت های کوتاه رانندگی می کنید، ممکن است دینام زمان کافی برای شارژ صحیح باتری خودرو نداشته باشد و می تواند سریعتر از حالت معمول خالی شود.

روشن کردن موتور خودرو تاثیر زیادی در مصرف باتری سیتروئن C5 دارد و این تنها زمانی قابل شارژ است که خودرو به اندازه ی کافی رانده شود، پس به یاد داشته باشید در فصول سرد سال، زمان رانندگی با خودرو را بیشتر افزایش دهید تا باتری شما همیشه شارژ بماند.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری وانت کاپرا

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

1 دیدگاه در “باتری سیتروئن c5

  1. حمید گفت:

    سلام و خسته نباشید آقا باتری سیترون c5 منو دزدیدن از دم درمون منم مجبورم باتری سیترون c5 مناسب بخرم باید چیکار کنم به نطر شما ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *