باتری خودروهای بهمن موتور

باتری بسترن B50

باتری بسترن B50

مشخصات باتری بسترن B50

بسترن بی ۵۰ یک خودرو سواری سدان کامپکت است که توسط بسترن گروه فاو تولید شده‌است. این خودرو از سال ۲۰۰۹ تا به حال تولید می‌شود. بسترن بر اساس پلتفرم مزدا ۶ ساخته شد و در سال ۲۰۰۹ از آن رو نمایی شد و در بخش‌های فنی از تکنولوژی فولکس واگن و در بخش موتور از مزدا بهره گرفته‌است. بسترن بی ۵۰ تا به حال در سه مدل اول ۲۰۱۰، مدل فیس لیفت ۲۰۱۴ و مدل جدید ۲۰۱۶ تولید شده‌است.

گروه بهمن از مهر ماه سال ۹۱ مونتاژ خودروهای سدان بستورن (Besturn B50) را آغاز خواهد کرد. سدانهای بستورن از سال ۲۰۰۶ بر اساس پلتفرم مزداهای قدیمی و در کلاس اندازه متوسط توسط فاو موتور چین ساخته می شوند. مدل B50 بر اساس مزدا ۶ قدیم و در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. اما قسمتهای فنی آن از فولکس واگن جتا دریافت گردیده اند. حتی در چین این خودرو بنام فولکس واگن بستورن هم شناخته می شود!

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

باتری فابریکی که توسط کارخانه خودرو سازی فاو بر روی این خودرو نصب شده، باتری 70 آمپر پایه بلند در قالب D26 است. محفظه باتری این خودرو طوری طراحی شده است که قابلیت نصب قالب های دیگر را ندارد. شما می توانید از میان باتری های 70 آمپر پایه بلند شرکت سپاهان باتری مناسب این خودرو را انتخاب نمایید.

28081401  :  نکته لازم به ذکر این است که باتری 70 آمپر در قالب های متفاوتی مانند قالب L3 که پایه کوتاه است و در قالب D26  که پایه بلند است تولید می شود و این قالب ها طبق استاندارد های جهانی در کارخانه سپاهان باتری تولید می شود. اما نکته مهم این است که باتری 70 آمپر پایه کوتاه هرگز برای خودرو شما مناسب نیست و باتری بسترن بی 50 باتری 70 آمپر پایه بلند قطب چپ است. منظور از قطب چپ بودن باتری خودرو ان است که اگر باتری را از سمتی که با قطب ها فاصله دارید در مقابل خود قرار دهید، قطب مثبت در سمت چپ بدن شما قرار دارد. بنابراین نکته دومی که باید توجه کنید، قطب باتری است، اگر قطب باتری خریداری شده سمت راست باشد، قابل نصب بر روی خودرو بسترن شما نمی باشد.

باتری مناسب بسترن B50

در برخی خودرو ها تنها از یک نوع باتری می توان استفاده کرد این موضوع به دلیل ابعاد محفظه باتری است. محفظه باتری در کارخانه های خودروسازی طراحی می شوند و براساس طراحی انجام شده، باتری مناسب در آن جای می گیرد.در بسترن بی 50 تنها از قالب D26 می توان استفاده کرد که این موضوع قدرت انتخاب افراد را در تهیه باتری کم می کند.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

برخی افراد ترجیح می دهند از باتری هایی با آمپراژ بالا در خودرو هایشان استفاده کنند چراکه تصور می کنند باتری های آمپر بالا بهتر می تواند پاسخگوی آپشن های برقی خودروی آن ها باشد اما در واقع این چنین نیست! این دینام است که انرژی لازم جهت کارکرد تجهیزات برقی را فراهم می کند. وظیفه باتری تنها روشن کردن موتور و استارت زدن است. تنها در دو حالت است که از برق باتری استفاده می شود. یک حالت زمانیست که موتور خودروی شما خاموش است و می خواهید از رادیو یا چراغ ها استفاده کنید. در این حالت چون دینام کار نمی کند، از انرژی باتری استفاده می شود که این کار باتری را فرسوده می کند. در حالت دوم زمانیست که دینام خراب می شود و خودرو برای حرکت از انرژی باتری استفاده می کند که در این حالت پس از لحظاتی باتری به آرامی تخلیه شده و خودروی شما خاموش خواهد شد.

در ادامه باید بگوییم که باتری فابریک خودرو ها مناسب ترین باتری برای نصب بر روی آن ها هسند و نیاز برقی را پاسخ می دهند. پس اگر تنها می توانستید یک باتری را انتخاب کنید نگران نباشید زیرا آن باتری خودروی شما را روشن خواهد کرد.

تست باتری بسترن B50

تست کنترل سلامت باتری از مهمترین کارهایی است که لازم است هرچند وقت یکبار برای خودروی خود انجام دهید. از آنجایی که باتری منبع اصلی تامین برق خودرو است کنترل سلامت آن موجب کارکرد هرچه بهتر خودرو می شود. اقدامات پیشگیرانه ای وجود دارد که انجام آن ها، از مشکلات ناگهانی پیش آمده در خودرو جلوگیری می کند. بررسی وضعیت ولتاژ باتری، بررسی سطح الکترولیت، محکم بودن سر باتریها، تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام همه برای نگهداری‌های پیشگیرانه یک باتری لازم است. این کارها به تجهیزات مخصوص نیاز دارد اما چنانچه شما ولت متر یا مولتی متر دارید می توانید ولتاژ باتری را بررسی کنید.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

برای استفاده از ولت متر، سیم های آن را به پایانه های مثبت و منفی متصل نمایید. خودرو را روشن کنید. چنانچه ولت متر عددی بالای 9 را نشان دهد باتری شما سالم است و اگر عددی بین 8 تا 9 را نشان داد باتری شما ضعیف است و چنانچه عدد نمایش داده شده توسط ولت متر پایین تر از 8 باشد باتری خراب است و نیاز به تعویض و جایگزینی دارد.

اما به هر حال بهتر است در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید. نمایندگی سپاهان باتری مفتخر است که قبل از تعویض باتری شما تمامی این کنترل ها را توسط متخصص و با تجهیزات مناسب و بصورت رایگان انجام می دهد تا بار هزینه های اضافی از دوش شما برداشته شود. تست باتری و دینام هنگام تعویض باتری توسط متخصصان سپاهان باتری و با استفاده از دستگاه های مخصوص بصورت رایگان انجام می گیرد.

باتری بسترن B50 با تاریخ جدید

تاریخ تولید باتری از عوامل تاثیر گدار در سلامت باتری است. از آنجایی که پیش تر گفته شد سلامت باتری در کارکرد هرچه بهتر خودرو بسیار موثر است در نتیجه هنگام خرید باتری به تاریخ تولید آن باید توجه کرد. باتری هایی که بیش از یک سال از تاریخ تولیدشان گذشته باشد، کیفیت و قدرت اولیه شان را از دست خواهند داد. از آنجایی که سلامت باتری در کیفیت راندمان و کارکرد خودرو تاثیر گذار است باید به این نکته توجه ویژه نشان داد.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

همچنین تاریخ تولید باتری در قیمت و گارانتی باتری نیز تاثیر می گذارد. باتری هایی که زمان زیادی از تاریخ آن ها گذشته است بدلیل کیفیت پایین تر قیمت کمتری خواهد داشت. تاریخ تولید در گارانتی باتری نیز تاثیر می گذارد.

تعیین مدت زمان گارانتی به عوامل بسیاری وابسته است که برعهده شرکت سازنده است. گارانتی باتری ها در ایران معمولا شرکتی است یعنی برای استفاده از خدمات لازم است به نمایندگی ها مراجعه نمایید. گارانتی باتری های سپاهان باتری بین 12 تا 21 ماه است. برای فعالسازی گارانتی بارکد مربوط به محصول را به شماره تماس های درج شده بر روی ضمانت نامه ارسال فرمایید. این امر ضمن فعال کردن گارانتی، این وظیفه را بر دوش شرکت سازنده می افتد که در صورت بروز هر مشکلی، طبق قوانین ضمانت نامه، در صدد رفع آن برآید.

باتری با کیفیتباتری بسترن B50 با کیفیت بالا

گارانتی باتریباتری بسترن B50 با گارانتی

ارسال باتری به صورت شبانه روزی در تهرانباتری بسترن B50 با ارسال شبانه روزی

خدمات پس از فروش باتریباتری بسترن B50 با خدمات پس از فروش

چرا طول عمر باتری بسترن B50 نسبت به خودرو های قدیمی تر کمتر است؟

ممکن است احساس کنید باتری بسترن B50 شما سریع تر از حالت عادی از بین می روند و این به دلیل حجم زیاد ویژگی های الکترونیکی است که برای حفظ عملکرد خود در زمان غیر فعال بودن دینام به این باتری بسترن B50 متکی هستند. وسایل نقلیه قدیمی تر به این اندازه این ویژگی ها را ندارند، بنابراین از برق زیادی استفاده نمی کنند. در هر صورت ، هنگام خاموش بودن موتور، آپشن  های الکتریکی مانند چراغ ها یا سیستم تهویه مطبوع را روشن نگذارید چرا که باتری بسترن B50 شما را تخلیه می کند.

از علائم خرابی باتری بسترن B50 می توان به کند شدن راه اندازی موتور خودرو اشاره کرد. بهتر است از مکانیک خود بخواهید که باتری بسترن B50 شما را نزدیک به دو سالگی بررسی کند، در این صورت به دلیل روشن نشدن خودرو به خاطر داشتن باتری مرده در خیابان و جاده گیر نمی کنید.

شماره تماس:79 28 51 88 – 021

باتری بسترن B50 چه عملکردی دارد؟

باتری بسترن B50 شما قلب سیستم الکتریکی خودرو محسوب می شود. باتری شما انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند تا ماشین شما کار کند. باتری بسترن B50 شما نه تنها انرژی لازم برای روشن کردن ماشین شما را تامین می کند، بلکه به تثبیت ولتاژ برای روشن نگه داشتن موتور کمک می کند. وقتی شارژ باتری بسترن B50 شما کم است یا کابل ها یا پایانه های آن شل هستند، ماشین شما روشن نمی شود. متأسفانه، وسیله نقلیه شما همیشه به شما علائم هشداردهنده ای مبنی بر اینکه باتری شما در شرف از بین رفتن است، نمی دهد بنابراین همیشه باید هوشیار باشید.

011201 ف ف:  به علاوه مواردی از جمله اینکه باتری بسترن B50 به چه قطعاتی نیاز دارد تا سلامتش تضمین شود نیز موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود. مهم ترین قطعه برای سلامت باتری وجود یک دینام سالم است. دینام شما شارژر باتری شماست و در صورتی که معیوب شود می تواند به باتری نیز آسیب وارد کند حتی اگر باتری شما جدید باشد. بنابراین علاوه بر تست باتری شما می بایست تست دینام را نیز در برنامه خود قرار دهید تا متوجه باشید که باتری به طور کامل و مرتب شارژ می شود. طول عمر دینام نیز مانند باتری محدود است اما بیشتر از باتری عمر خواهد کرد.

باتری سایر خودرو ها :  خرید باتری مزدا 323

باتری مناسب بسترن B50 نیاز به تعویض دارد؟

باتری بسترن B50 شما از از مهمترین بخشهای خودرو است، چرا که اگر در خودرو حضور نداشته باشد شما هرگز نمی توانید ماشین خود را راه اندازی کنید، در نتیجه اگر می خواهید به هنگام استارت زدن و روشن کردن خودروی خود دچار مشکل نشوید بهتر است به هنگام خرید باتری بسترن B50 اطلاعات فنی مناسب کسب کنید، تا بتوانید بهترین گزینه را تهیه کنید. اما بدانید که حتی اگر بهترین نوع و بهترین کیفیت باتری بسترن B50 را خریداری کنید باز هم باتری خودرو شما فرسوده می شود و روزی با پایان عمر خود مواجه می شود و شما باید به طور استاندارد، هر سه سال یکبار اقدام به خرید باتری بسترن B50 کنید.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری اکسنت

شماره تماس:79 28 51 88 – 021

چرا نحوه ی دور انداختن باتری بسترن B50 اهمیت دارد؟

باتری بسترن B50 شما   از سرب و اسید برای حفظ شارژ طولانی مدت و قابل اعتماد استفاده می کند. هر دوی این مواد می توانند خطرات جدی برای محیط زیست و سلامت شما داشته باشند. استفاده از باتری مهر و موم شده ایمن است، اما دور انداختن نادرست باتری خطرناک است.

باتری خود را به سادگی در زباله های خانگی خود نیندازید یا از روش معمول بازیافت خود استفاده نکنید. این مواد خطرناک باید به دقت تجزیه شوند. چیزی که نمی‌خواهید اتفاق بیفتد این است که باتری در انباشته زباله یا محل دفن زباله بماند، جایی که سرب و اسید سولفوریک می‌توانند یک مشکل بزرگ زیست‌محیطی باشند.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری دنا

120901 : باتری های خودرویی دارای اجزای تشکیل دهنده ای هستند که ه محیط زیست وارد شوند، ابتدا به محیط زیست و سپس به چرخه تولید باتری خودرویی آسیب می رساند، زیرا می توان با بازگرداندن برخی از اجزای باتری فرسوده به چرخه تولید، کمک بزرگی به هزینه های تولید کرد. در این صورت هم محیط زیست در معرض آسیب سرب و پلاستیک و اسید باتری قرار نمی گیرد، هم کارخانه های تولیدی می توانند باتری را با قیمت مناسب تری تولید و در بازار عرضه کنند. در نهایت خود شما عزیزان می توانید باتری را با قیمت مناسب خریداری کنید، زیرا هزینه های تولید باتری کنترل می شود، همچنین شما می توانید با تحویل دادن باتری فرسوده به ما، باتری بسترن بی 50 خود را با قیمت مناسب تری خریداری کنید زیرا ما باتری فرسوده را به نمایندگی از کارخانه سپاهان باتری تحویل می گیریم.

آیا می توان از سولفات باتری بسترن بی 50 جلوگیری کرد؟

14010817    :     سولفاتاسیون باتری خودرو عملیاتی است که جلوگیری از آن به طور کامل امکان پذیر نیست، زیرا رخ دادن این اتفاق در پی انجام واکنشات شیمیایی است و شما نمی توانید این واکنشات شیمیایی را متوقف کنید زیرا انجام این کار به منزله متوقف کردن عملکرد باتری خودرو است. اما خبر خوب این است که شما می توانید با نگهداری صحیح از باتری خودرو خود و رعایت نکات فنی، از سرعت انجام سولفاتاسیون بکاهید. یکی از این روش ها تمیز نگهداشتن قطب های باتری و مالیدن گریس به قطب های باتری است. لازم است بدانید سولفاتاسیون باتری باعث ایجاد مقاومت می شود و بهتر است بعد از آنکه بر قطب های باتری خود سولفات مشاهده کردید، آن را با مقداری آب جوش تمیز کنید.

03.02.06: سولفاته شدن باتری خودرو یک مشکل رایج است که زمانی رخ می دهد که باتری های سرب اسید، مانند باتری های مورد استفاده در اکثر خودروها، به درستی نگهداری نشده یا اجازه می دهند برای مدت طولانی خالی از شارژ بمانند. جلوگیری از سولفاته شدن شامل نگهداری صحیح باتری بسترن b50 ، از جمله بررسی مرتب سطح شارژ آن، شارژ کامل آن در صورت عدم استفاده و اجتناب از تخلیه عمیق در صورت امکان است. اگر سولفاته شدن اتفاق بیفتد، روش‌ها و محصولاتی برای کمک به حل کردن کریستال‌های سولفات و بازیابی بخشی از ظرفیت باتری وجود دارد، اما پیشگیری عموماً مؤثرتر از تلاش برای معکوس کردن اثرات سولفاته شدن پس از وقوع است.

260901 ف ف : تشخیص اینکه چه زمانی نیاز به تعویض باتری بسترن B50 خواهید داشت چگونه است؟

در این هنگام ممکن است خودروی شما نشانه هایی به شما بدهد. خوشبختانه اکثر خودرو ها این کار را انجام می دهند. چراغ باتری داشبورد شما به گونه ای طراحی شده است که وقتی وسیله ی نقلیه شما مشکل باتری یا استارت را احساس کند، روشن می شود. در صورت نشان ندادن آن می توانید برای تخمین زمانی که ممکن است خودرو نیاز به تعویض داشته باشد به عمر باتری خود توجه کنید. طول عمر میانگین باتری خودرو سه سال است. اگرچه این می تواند تحت تاثیر برند باتری، نوع خودرو، آب و هوای منطقه، مراقبت از خودرو و الگو های رانندگی نیز باشد.

101001 ف ف :    در آخر اینکه؛  از رفت و آمد تا محل کار گرفته تا رساندن بچه ها در مدرسه، هرروز برای رفت و آمد در شهر به وسیله ی نقلیه خود متکی هستید. خودروی شما به باتری بسترن B50 خود متکی است تا به آن کمک کند تا در جاده ها به قدرت برسد، بنابراین هیچ چیز نمی تواند روز شما را مانند باتری مرده ماشین خراب کند. اگر ماشین شما به طور مکرر روشن نمی شود، وقت آن است که به جای تماس مجدد با کامیون یدک کش به اصل موضوع بپردازید. ممکن است خودتان تصمیم بگیرید که یک باتری جدید خریداری کنید، اما آیا مطمئن هستید که مشکل از باتری است؟ دلایل زیادی وجود دارد که علاوه بر باتری بد، می توانید با خرابی باتری مواجه شوید. یک روز بالاخره عمر باتری خودرو به پایان خواهد رسید و نیاز به تعویض خواهد داشت.

نگهداری از باتری بسترن b50

06.13 : نگهداری و جابجایی مناسب باتری بسترن b50 شما برای جلوگیری از آسیب و اطمینان از طول عمر کافی و مفید آن مهم است. در اینجا چند نکته برای دنبال کردن وجود دارد:

1. باتری را در جای خشک و خنک نگهداری کنید: دماهای نامناسب بر عملکرد و طول عمر باتری تأثیر منفی دارند. بهتر است آن را در جای خشک و خنک و دور از نور مستقیم خورشید و منابع گرما نگهداری کنید.
2. وقتی از باتری استفاده نمی کنید، باتری را جدا کنید: اگر ماشین خود را برای مدت طولانی بدون رانندگی نگهداری می کنید، توصیه می شود برای جلوگیری از برق دزدی، باتری را از خودرو جدا کنید. این می تواند به حفظ شارژ و جلوگیری از تخلیه کامل باتری کمک کند.
3. با باطری با دقت رفتار کنید: باتری های خودرو حاوی مواد شیمیایی خورنده بوده و باید با احتیاط با آن ها رفتار کرد. هنگام کار با باتری همیشه از دستکش و عینک محافظ استفاده کنید. برای جلوگیری از نشت الکترولیت از واژگونی یا تکان دادن باتری خودداری کنید.

8 دیدگاه در “باتری بسترن B50

  1. جلیل گفت:

    سلام. من یک خودروی بسترن b50 خریدم و میخواستم بگم که نمیدونم چه زمانی، زمان مناسب برای تعویض باتری بسترن b50 هست؟ شما می تونید در این زمینه من رو راهنمایی کنید تا بیشتر بدونم و به موقع تعویض انجام بدم که قطعات دیگه هم سالم بمونن و لطمه ای بهشون وارد نشه؟

  2. admin گفت:

    دوست عزیز طول عمر متوسط باتری بسترن بی ۵۰ بین ۲ تا ۳ سال هستش البته این در شرایط نرمال صادق است وگرنه اگر از باتری به خوبی نگهداری نشه و در شرایط سختی قرار بگیره طول عمر باتری خودرو شما ممکنه تا کمتر از یک سال باشد و برعکس اگر شرایط نگهداری باتری مناسب باشه و تمامی مواردی که در حفظ طول عمر باتری موثر هستند را رعایت کنید ، ممکنه طول عمر باتری شما حتی از سه سال هم فراتر بره! بنابراین، این فقط یک میانگین هست و اصلا به این معنی نیست که باتری نباید بیشتر یا کمتر از این میزان طول عمر داشته باشد.

  3. Fatemeh گفت:

    ماشین من بسترن بی ۵۰ هستش و من این خودرو رو دست دوم خریدم از یکی از آشنایان هم خریدم. راهی وجود داره که من بفهمم آشنامون آخرین بار چه زمانی باتری بسترن بی ۵۰ رو تعویض کرده؟؟؟؟
    باید بدونم چون به موقعش اقدام به تعویض باتری کنم تا به قطعات دیگر آسیب وارد نکنه که مجبور شم همه قطعات رو عوض کنم و هزینه زیاد برام ایجاد شه. ممنونم از راهنمایی هاتون.

  4. admin گفت:

    اگر می خواهید بدانید چه زمانی باید به فکر تعویض باتری بسترن B50 باشید بهترین راه حل تست باترب خودرو هست. با انجام این تست شما از وضعیت سلامت باتری خودرو مطلع میشید و می فهمید که باتری خودرو شما حدوداً چه مدت دیگه قراره با شما همراه باشه و خودتون رو برای اون زمان آماده میکنید که یک جایگزین مناسب برای تهیه کنید و از مشکلاتی که ممکن است به دنبال داشتن باطری فرسوده و روی خودرو براتون پیش بیاد خودتون و ماشینتون رو در امان نگه میدارید.

  5. مژده گفت:

    برای تعویض باتری بسترن بی ۵۰ من می خوام از باتری ۱۰۰ آمپر روی این ماشین استفاده کنم چون سیستم خیلی قوی رو ماشین نصب کردم و نمیخوام که این سیستم به دینام یا باطری ماشین فشار بیاره، واسه همین می خوام آمپر باتری را افزایش بدم تا مشکلی پیش نیاد. از طرفی اون کسی که سیستم رو برام نصب کرد گفتش که اگه باتری ضعیف باشه ممکنه حتی سیستم را هم خراب کنه و من چون خیلی هزینه بابت این سیستم کردم به هیچ عنوان نمیخوام این اتفاق بیفته. باتری ۱۰۰ آمپر را چه جوری میتونم تهیه کنم از شما؟

  6. admin گفت:

    متأسفانه شما نمی‌توانید برای تعویض باتری بسترن B50 از باتری ۱۰۰ آمپر روی این خودرو استفاده کنید چون جایگاه باتری در این خودرو متناسب با باتری ۷۰ آمپر پایه بلند طراحی شده و امکان استفاده از باتری ۱۰۰ آمپر که از نظر ابعاد اصلاً شباهت به باطری ۷۰ آمپر نداره روی خودرو شما وجود نداره و بهتره به جای اینکه بخواهید آمپر باتری را افزایش بدید به این فکر باشید که استفاده از سیستم صوتی را به زمان رانندگی کردن موکول کنید تا باطری ماشین تحت فشار قرار نگیره و دینام برق مورد نیاز سیستم را تامین کند.

  7. کرمانی گفت:

    من برای ماشین پدرم می خوام باتری تهیه کنم و نمیدونم که باتری بسترن b۵۰ دقیقاً چه ویژگی هایی باید داشته باشه، چون تا حالا اصلا این باتری رو نگرفتم و همیشه خود پدرم تعویض باتری انجام می داده اما الان بنده خدا خودش مریض احواله و نمیتونه این کار را انجام بده و سپرده که من این کار رو پیگیری کنم برای همین نمیخوام شرمنده بشم . لطفاً بگید کدوم محصول شما برای نصب روی این خودرو مناسب تره و میتونه طول عمر بهتری داشته باشه؟

  8. admin گفت:

    در درجه اول شما برای خرید باتری مناسب بسترن بی ۵۰ باید در نظر داشته باشید باتری با ابعاد مناسب و آمپر مناسب را انتخاب کنید و از خرید باتری که بزرگتر یا کوچکتر از باتری فابریک ماشین شما هست خودداری کنید سپس در نظر بگیرید و باتری را انتخاب کنید که از نظر کیفیت در مرحله و لول خوبی باشد و در ذهن خود داشته باشید که طول عمر باتری ماشین شما کاملاً بستگی به نحوه نگهداری از باتری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *