باتری خودروهای سایپا

باتری برلیانس 220 برلیانس 230

باتری باتری برلیانس 220، 230

مشخصات باتری برلیانس 220 ، برلیانس 230

سری H200 برلیانس نسبت به سری H300 از ساختار و پلت‌فرم جدیدتری بهره می‌برند و شاید به همین دلیل است که این سری، تست ایمنی تصادف چین (C-NCAP) را با پنج ستاره ایمنی پشت‌سر گذاشته است. تولید H220 از نیمه دوم سال 1395 در ایران آغاز شد. نسخه اتوماتیک آن، که امکانات و تجهیزات بیشتری نسبت به مدل دنده دستی دارد، مجهز به جعبه‌دنده نیمه‌اتومات یا AMT بوده و در تعویض دنده با مشکلاتی همراه است و از نظر عملکرد نمی‌تواند با سایر جعبه‌دنده‌های اتوماتیک معمولی رقابت کند. از این‌رو مدل H220 دنده‌ای را می‌توان خودرویی کم‌ عیب‌ تر نسبت به نسخه نیمه‌اتوماتش دانست. درحالیکه H220 از اواخر 2013 وارد بازار چین شد اما برلیانس تولید نسخه سدانش را از یکسال زودتر آغاز کرده بود. در بازار کشورمان نیز اتفاق مشابهی برای این خودرو افتاد؛ H230 از اواخر سال 1394 به خیابان‌ها آمد اما H220 یکسال بعد از آن در ایران به تولید رسید. برلیانس H230 در واقع نسخه سدان H220 است و از همان پلتفرم و پیشرانه در ساخت آن استفاده شده است.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

باتری 60 آمپر، باتری نصب شده بر روی خودروی برلیانس 220، 230 است که در قالب L2 تولید شده است و از آنجایی که ابعاد محفظه باتری این خودرو مشخص است تنها از همین باتری می توان در برلیانس استفاده کرد. باتری 60 آمپر قالب L2 توسط سپاهان باتری در تمامی برند ها تولید شده است. معروف ترین برند های باتری سپاهان باتری اوربیتال سیلور، باتری اوربیتال پریمیوم، باتری سوزوکی و باتری EFB است. هر چهار برند بسیار با کیفیت هستند و برندی مانند سوزوکی بدلیل استفاده از تکنولوژی های روز دنیا و داشتن استاندارد های جهانی به کشور های خاورمیانه و اروپایی صادر می شود و به همین دلیل با نمونه های خارجی رقابت می کند.

28081401 :   از مشخصات مهم هر باتری خودرویی، نوع آن باتری است. نوع مناسب باتری برلیانس شما، سیلد اسید است، زیرا به عنوان باتری مرسوم در بازار، دارای پیشرفته ترین تکنولوژی تولید و بالاترین سطح کیفیت می باشد. این نوع باتری دارای ساختاری است که در آن صفحات سربی با محلول الکترولیت واکنش می دهند و انرژی الکترو شیمیایی تولید می کنند که منجر به روشن کردن خودرو و راه اندازی موتور ماشین می شود. همچنین از این انرژی به هنگام خاموش بودن خودرو، برای استفاده از لوازم الکتریکی خودرو مانند ضبط ماشین، سیستم دزدگیر و ….. استفاده می شود.

باتری مناسب برلیانس 220 ، برلیانس 230

06.05 : نگهداری باتری برلیانس یک جنبه ساده و در عین حال ضروری در مالکیت خودرو است. با پیروی از نکات و ترفندهای مربوط به نگهداری اصولی باتری خودرو، می‌توانید اطمینان حاصل کنید که باتری شما در بهترین حالت باقی مانده و باعث شروع مطمئن و طول عمر بیشتر می‌شود. به یاد داشته باشید که بازرسی های منظم و نگهداری پیشگیرانه برای جلوگیری از مرگ ناگهانی باتری خودرو کلیدی است. اولویت دادن به سلامت باتری خودرو منجر به تجربه رانندگی راحت تر و بدون دردسر می شود.

باتری ها در دو نوع اسیدی و سیلد اسید تولید می شوند. این دو نوع تفاوت چندانی با هم ندارند و تنها تفاوت اصلی آنها در درب آن هاست. باتری های سیلد اسید همانطور که از نام آن ها مشخص است باتری های مهر و موم شده هستند یعنی درب آن ها باز نیست اما باتری های اسیدی درب باز دارند و هنگامی که مایع آن تمام می شود یا به سطح پایینی می رسد باید به آن آب و ترجیحا آب مقطر اضافه کرد.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

همچنین برخی کارخانه های خودروسازی محفظه باتری را طوری طراحی و تعبیه می کنند که چندین قالب در آن جای گیرد. این مزیت باعث می شود شما حق انتخاب بیشتری را داشته باشید هرچند باید گفت باتری های فابریک با علم و دانش برای خودرو انتخاب شده اند و مناسب ترین باتری برای آن هستند. این موضوع هم مهم است که باتوجه به اینکه وظیفه اصلی باتری ها روشن کردن موتور و استارت زدن است و این دینام است که برق خودرو را تامین می کند، پس استفاده از باتری با آمپر بالا تاثیر آنچنانی در برق خودرو نخواهد داشت مگر زمانی که دینام خراب شده باشد و یا موتور شما خاموش بوده و از چراغ ها یا رادیو استفاده کنید. در این حالت نیز تنها چند دقیقه بیشتر باتری با آمپر بالا برای شما کار خواهد کرد.

شما می توانید باتری مناسب خودروی خود را از میان برند های مختلف سپاهان باتری انتخاب نمایید. این باتری ها در قسمت پایین صفحه در ذیل بخش توضیحات برای شما آورده شده است.

تست باتری برلیانس 220، 230

همه اجزای خودرو به نگهداری و مراقبت مناسب احتیاج دارند. تست و آزمایش مداوم، به شما اطمینان بیشتری از سلامت خواهد داد. از آن جایی که باتری خودرو، وظیفه روشن کردن موتور را برعهده دارد پس تاثیر زیادی در سلامت آن خواهد داشت و لازم است هر چند وقت یکبار سلامت آن کنترل شود. تست کنترل سلامت باتری در عملکرد باتری بسیار تاثیر گذار است. برای جلوگیری از ایجاد مشکلات ناگهانی در خودرو بهتر است اقدامات پیشگیرانه ای در این زمینه انجام شود.

باطری سالم شارژ می‌ شود و شارژ را نگه می‌دارد و می‌‌ تواند شدت جریانی نزدیک به آمپری که روی آن نوشته شده است تولید کند. یکی از موارد لازم برای تست باتری، تست ولتاژ آن است. این کار بوسیله ولت متر یا مولتی متر امکان پذیر است. اگر باتری مقدار 12 یا بیشتر را نشان دهد به این معنی است که باتری شما سالم است و اگر این مقدار پایین تر از 11.8 باشد نشان از دشارژ یا خرابی باتری دارد که این موضوع به عمر باتری مربوط است.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

بعد از بررسی وضعیت ولتاژ باتری، بررسی سطح الکترولیت، محکم بودن سر باتریها، تمیز کردن سطوح خورده شده قطب و سر باتری و چک کردن تسمه دینام همه برای نگهداری‌های پیشگیرانه یک باتری لازم است. تمامی این موارد کاری تخصصی است و به تجهیزات نیاز دارد. پس بهتر است این موارد را بدست یک متخصص بسپارید. سلامت باتری خودرو بسیار اهمیت دارد و کیفیت و قدرت باتری را بالا می برد. همچنین لازم است بدانید که باتری در مناطق گرمسیر و پر ترافیک زودتر کیفیت خود را از دست می دهد که باید به این موضوع توجه کرد.

تست باتری و دینام هنگام تعویض باتری توسط متخصصان سپاهان باتری و با استفاده از دستگاه های مخصوص بصورت رایگان انجام می گیرد.

طول عمر باتری برلیانس 220، 230

اگر باتری ماشین شما شارژ نمی کند یا باتری خودرو در حال خالی شدن است، مطمئناً اشکالی در باتری وجود دارد. دلایل متعددی وجود دارد که باعث می شود باتری شما عمر کوتاهی داشته باشد. ماشین شما به نوع خاصی از باتری نیاز دارد که بستگی به مدل و اندازه خودرو شما دارد، درست مانند دو چراغ قوه که به باتری های مختلف نیاز دارند، اگر از باتری با مشخصات کوچکتر (مانند ورودی و خروجی ولتاژ ، آمپر و سایر مشخصات) استفاده می کنید، این به طور طبیعی طول عمر کوتاه تری را برای باتری شما به دنبال خواهد داشت.

شماره تماس: 79 28 51 88 – 021

باتری در کشورهای دارای آب و هوای سرد، از مناطق گرمسیری و کشورهای گرم بهتر کار می کند. این به این دلیل است که باتری ها تلاش بیشتری برای هدایت الکتریسیته در زمان گرم بودن انجام می دهند. بنابراین باتری های خودرو بیشتر در هوای سرد دوام می آورند. دلیل دیگر این است که وقتی باتری بسیار داغ می شود، مایع درون سلول سریع تر تبخیر می شود. وقتی مایع داخل باتری به سطح پایینی برسد، احتمال آسیب زیاد به ساختار داخلی باتری وجود دارد.

حتی عادات رانندگی شما نیز می تواند باعث طول عمر کوتاه باتری خودرو و سایر مسائل شود. شروع مکرر موتور (چرخه روشن و خاموش موتور) می تواند باتری را خالی کند. علاوه بر این، تمایل به استفاده از سیستم های تفریحی خودرو، مانند استریو و بلندگوها، رادیو و سایر سیستم های سرگرمی، در زمان خاموشی موتور نیاز به بیشتر کار کردن کار باتری دارد. اگر می خواهید از بلندگوی خودرو و سیستم های ووفر که به حداقل قدرت نیاز دارند استفاده کنید، این نکات را بررسی نمایید.

در هرصورت باید بدانید باتری های خودرویی بین دو تا سه سال عمر می کنند و شما با رعایت برخی استاندارد ها می توانید اندکی این طول عمر را افزایش دهید.

باتری با کیفیتباتری برلیانس با کیفیت بالا

گارانتی باتریباتری برلیانس با گارانتی

ارسال باتری به صورت شبانه روزی در تهرانباتری برلیانس با ارسال شبانه روزی

خدمات پس از فروش باتریباتری برلیانس با خدمات پس از فروش

چگونه از تاثیر گرما بر روی باتری برلیانس بکاهیم؟

یک نکته مهم و کاربردی برای نگهداری از باتری برلیانس این است که از باتری ماشین خود با استفاده از عایق های حرارتی محافظت کنید. در سالهای اخیر ، فضای زیر کاپوت خودروهای جدید کاهش یافته است. این نتیجه طراحی است که آیرودینامیک بهتر و بهره وری سوخت را تسهیل می کند. مشکل این است که این ویژگی های طراحی می تواند جریان هوا را در یک موتور کاهش دهد و شرایط زیستن را برای باتری برلیانس دشوار کند.

عایق بندی باتری برلیانس شما را از سرما و گرمای شدید محافظت می کند. ممکن است بخواهید یک باتری برلیانس با آمپر بالاتر بخرید تا مدت زمان بیشتری شارژ را حفظ کنید اما لازم است بدانید باتری برلیانس با آمپر بالاتر مقاومت کمتری را نسبت به باتری فابریک خودرو در مقابل گرما از خود نشان می دهد. بهترین گزینه این است که از باتری فابریک برلیانس استفاده کنید که بتواند در مقابل گرمای داخل محفظه موتور مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

شماره تماس:79 28 51 88 – 021

چگونه از باتری برلیانس در برابر خرابی محافظت کنیم؟

در دماهای بسیار بالا به صفحات و شبکه های داخل باتری برلیانس شما آسیب زیادی وارد می شود و کارایی باتری ضعیف تر می شود به طوری که بعد از مدتی توان تولید و انتقال انرژی را از دست می دهد. گرمای زیاد سبب می شود که مقدار محلول الکترولیت باتری به علت از دست دادن آب کم شود و صفحات باتری برلیانس که در مجاورت با اسید باتری قرار ندارند، دچار خوردگی و سولفاته شوند. با پارک کردن خودرو در پارکینگ و یا استفاده از کاور های pvc برای باتری برلیانس ، می توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری سوزوکی کیزاشی

عوامل موثر بر کاهش طول عمر باتری برلیانس کدام اند؟

بیشتر باتری‌های ماشین که از نوع سیلد اسیدی هستند، 2 تا 4 سال عمر می‌کنند. عمر کوتاه باتری برلیانس کمتر از 2 سال، می تواند به چندین مشکل مختلف مانند عدم استفاده کافی ، خوردگی، چرخش بیش از حد عمیق، تبخیر الکترولیت، آسیب یا مشکلات شارژ مربوط باشد. چندین عامل مثل آب و هوا و نحوه ی رانندگی وجود دارد که می تواند عمر باتری مناسب برلیانس را کاهش دهد. برخی از ین عوامل قابل پیشگیری هستند و برخی دیگر نیستند. مثلاً شما نمی توانید آب و هوای محل زندگی خود را تغییر دهید اما میتوانید با نگهداری صحیح از باتری برلیانس خود از تاثیرات آب و هوا بر باتری بکاهید.

شماره تماس:79 28 51 88 – 021

عوامل موثر بر فرسودگی باتری برلیانس کدام اند؟

اگر سفرهای کوتاه انجام می دهید، توصیه می کنیم یک روز در هفته وسیله نقلیه خود را حداقل 30 دقیقه از پارکینگ بیرون آورده و به پیوسته با آن رانندگی کنید، از این طریق باتری برلیانس شارژ کامل دریافت می کند.

یکی از بزرگترین عواملی که بر باتری برلیانس تأثیر می گذارد هوای گرم یا سرد است. دوره های طولانی هوای سرد می تواند باعث شود که باتری برلیانس شما برای روشن شدن موتور خودرو انرژی بیشتری مصرف کند، در حالی که دمای گرم باعث از دست رفتن آب محلول الکترولیت ، سولفاته شدن و خوردگی در باتری برلیانس می شود.

باتری سایر خودرو ها : خرید باتری رانا

120901 : اصطلاح فرسوده شدن باتری برلیانس مفهوم عمیق تری دارد، در واقع صفحات سربی داخلی باتری فرسوده می شوند و سایر اجزای باتری دچار فرسودگی نمی شوند، به عنوان مثال بدنه باتری که از جنس پلاستیک پلی پروپیلن است، هرگز فرسوده نمی شود، حتی تجزیه شدن آن بسیار زمان بر است؛ صفحات داخلی باتری از جنس فلز سرب هستن که در محلول آب و اسید قرار دارند، این دو جزء از باتری با یک دیگر واکنش می دهند و در پی انجام واکنش در طولانی مدت، صفحات سربی فرسوده می شوند. با توجه به این توضیحات متوجه می شویم که واکنشات شیمیایی باتری مدام در حال انجام شدن هستند، حتی زمانی که باتری بر روی خودروتان قرار ندارد، بنابراین سوالی که مطرح شده است باید این گونه تکمیل شود، عواملی که باعث افزایش فرسودگی صفحات باتری می شود، چه مواردی هستند؟

آیا تعداد صفحات مثبت و منفی باتری برلیانس با یکدیگر متفاوت است؟

14010817    :     به طور کلی در تمامی باتری های خودرویی مانند باتری برلیانس، تعداد صفحات منفی باتری خودرو از تعداد صفحات مثبت خودرو، یک عدد بیشتر است، به این شکل که صفحات باتری از یک جهت با بار منفی شروع می شود و به صورت یکی در میان بار مثبت و منفی جا به جا می شوند و سپس با صفحه منفی پایان می یابد.

تعداد صفحات منفی و مثبت یک باتی می تواند میزان آمپر یک باتری را مشخص کند، زیرا این صفحات از فلز سرب تشکیل شده اند و با انجام واکنش های شیمیایی ما بین فلز سرب و محلول الکترولیت، انرژی تولید می شود. بنابراین هرچه تعداد صفحات باتری بیشتر باشد، میزان آمپر تولیدی آن نیز بیشتر می شود.

260901 ف ف : تاثیر شرایط مختلف آب و هوایی بر روی باتری برلیانس 220 چگونه است؟

همانطور که با آمدن تابستان دمای هوا افزایش می یابد، این تغییرات بر روی باتری برلیانس 220 نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت. گرما سبب تبخیر مایع الکترولیت موجود در باتری خواهد شد و نتیجه این است که خوردگی در باتری افزایش پیدا می کند و به مرور خوردگی ها را بر روی سر باتری ها مشاهده خواهید کرد که سبب ایجاد اختلال در عملکرد های شیمیایی خواهد شد.

با آمدن زمستان که دمای هوا کاهش می یابد، سرعت انجام واکنش های شیمیایی کند می شود. سرما غلظت روغن موتور را بالا می برد و موتور برای روشن شدن بر باتری خودرو فشار وارد می کند.

تنها عمل مثبتی که می توانید در رابطه با این مشکلات انجام دهید، حفظ و نگهداری خودرو به دور از آفتاب در تابستان و هوای سرد در زمستان است.

 

101001 ف ف :   مشکلاتی که ممکن است به هنگام فرسودگی باتری برلیانس 220 ، با آن ها روبه رو شویم چیست؟

این ها اغلب نشانه هایی است که مشاهده خواهید کرد:

1.تشکیل خوردگی و یا آسیب به قطب های مثبت و منفی باتری

2.اتصال کوتاه به دلیل خرابی جداکننده بین صفحات مثبت و منفی

3.دیر و کند استارت خوردن موتور خودرو و یا به کل راه اندازی نشدن آن

4.بوی بدی همانند تخم مرغ گندیده که به هنگام باز کردن در کاپوت متوجه آن خواهید شد

 

011201 ف ف:  آیا گرما به باتری برلیانس 220 بیشتر آسیب می رساند یا سرما؟

یک تصور اشتباهی که در این باره وجود دارد این است که باتری ها در زمستان بیش از تابستان تخریب می شوند، در صورتی که کاملا خلاف این می باشد. اغلب باتری ها در تابستان آسیب بیشتری می بینند تا در فصل زمستان. در تابستان که دمای هوا افزایش می یابد، به باتری آسیب زیادی وارد می شود و ممکن است طول عمر آن به شدت کاهش یابد. بنابراین مراقبت از این قطعه در این زمان بسیار مهم است. می توانید برای جلوگیری از تاثیرات منفی گرما بر روی باتری، خودرو را در سایه و یا  دور از نور گرم خورشید پارک کنید. البته در سرما نیز باتری های خودرویی تحت فشار قرار می گیرند، اما این میزان فشار کمتر از میزانی است که در تابستان به این قطعه وارد می شود.

3 دیدگاه در “باتری برلیانس 220 برلیانس 230

  1. نیما گفت:

    سلام ودرود جناب آقا که کارشناس هستید بنده باتری برلیناس من 60 آمپر هستش میخام از محضر شخص شما اطلاع بگیرم که آیا امکانش هست
    باتری برلیانس 55 آمپر روی خودروی خودم بخرم و نصب کنم از نظر شما این امکان هست آیا ؟

  2. عقدی گفت:

    میتونم برای تعویض باطری برلیانس از باتری ۵۰ آمپر هم استفاده کنم ؟ آخه من یه باتری ۵۰ آمپر از قبل آماده کرده بودم برای ماشین اما اون موقع نمی دونستم که باتری ماشین بصورت فابریک چند آمپر هستش و تازه متوجه شدم که باید باتری ۶۰ آمپر برای ماشین تهیه می کردم اما چون میدونم اندازه این باتری‌ها یکی هست گفتم از شما بپرسم اگر از نظر آمپر مشکلی ایجاد نمیکنه از همون باتری ۵۰ آمپر روی خودرو استفاده کنم و دوباره هزینه برای خرید باتری ندم.

  3. admin گفت:

    از نظر فنی استفاده از باتری با آمپر پایین تر از باتری فابریک خودرو به هیچ عنوان به شما پیشنهاد نمی‌شود چون طول عمر این باتری بر روی خودرو شما کوتاه تر از باتری فابریک برلیانس خواهد بود و این باتری چرخه های شارژ و دشارژ را با سرعت بیشتری طی می کند بنابراین اگر تمایل دارید از باتری روی خودرو استفاده کنید که بتوانید از نهایت طول عمر مفید آن استفاده کنید بهترین گزینه استفاده از باتری فابریک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *